Mreže RC i CSU Srbije
Novembar 17, 2017, 10:26:30 pm *
Dobrodošli, Gost. Molim vas prijavite se ili se registrujte.
Da niste izgubili svoj aktivacioni e-mail?

Prijavite se korisničkim imenom, lozinkom i dužinom sesije
Vesti: SMF - Just Installed!
 
   Početna   Pomoć Pretraga Prijavljivanje Registracija  
Stranice: [1]   Idi dole
  Štampaj  
Autor Tema: 788 Методички приступ oбради књижевности у млађим разредима  (Pročitano 2034 puta)
Milena Vicevic
Zaposleni u centrima
Član
***

Karma: +0/-0
Van mreže Van mreže

Poruke: 29


Pogledaj profil
« poslato: Oktobar 23, 2012, 07:45:30 am »

Институција   Регионални центар за професионални развој запослених у образовању, Немањина 52, 31000 Ужице

Координатор   Милена Вићевић, milena.vicevic@rcu-uzice.rs, 031/512-580, 062/808-67-58

Аутори   Жељка Лукић Радојичић, Катарина Чарапић

Реализатори   Жељка Лукић Радојичић, Катарина Чарапић, Оливера Петровић, Зденка Миливојевић, Марица Николић

Општи циљеви   Пружање практичне помоћи учитељима да замене предавачку наставу, при обради књижевности, за креативну реализацију путем интерактивних метода рада

Специфични циљеви   Јачање професионалних компетенција учитеља за креативнију наставу књижевности; Иновирање приступа обраде књижевности у циљу функционалнијег усвајања знања
Садржај и активности    1. Народна књижевности – Обрада садржаја народне књижевности у млађим разредима кроз рад у пару, групни облик и путем кооперативног учења. Први део радионице подразумева мотивационе игре, којима се учесници уводе у свет одређене народне књижевне врсте, формулисане кроз неку кључну реч, асоцијативан или контрастни цртеж или стиховану слагалицу. У другом делу радионице предвиђена је реализација хоризонталне повезаности унутар предмета односно стварање нове наставне јединице којој ће претходна књижевна врста бити подстицај и мотивација. 2. Бајке – Анализа бајки Десанке Максимовић, Х.К. Андерсена, Браће Грим и Гроздане Олујић применом различитих нивоа сложености; Путем групног облика рада, кроз четири разреда, интерактивним приступом, учесници приступају изради сценарија часа за одређену бајку на основу добијених стваралачких задатака (циљ ове радионице је побуђивање свести учесника о великој потреби увођења диференциране наставе у учионице). 3. Различити нивои сложености – Дорада питања РНС за проверу усвојености књижевних садржаја у складу са Блумовом таксономијом, индивидуална анализа сопствене праксе у оцењивачком процесу. 4. Роман – Карактеризација ликова у роману Бела Грива; Преузимање драмске улоге и разумевање утицаја писања из угла улоге на ослобађање ученичких потенцијала при говорном и писменом изражавању; Оспособљавање учесника за примену кооперативног учења у обради сложеног књижевног дела и мотивација ученика за читање обимног дела; Креирање применљивог наставног средства. 5. Поезија – Обрада збирки поезије Јована Јовановића Змаја, Добрице Ерића, Душана Радовића и Милована Данојлића путем кључних речи и читалачких кругова; Радионица – обрада збирке поезије путем симулације конкретне наставне ситуације (организација рада на збирци песама путем динамичног, истраживачког и стваралачког приступа који ће ученике мисаоно и емотивно ангажовати и изазвати њихову радозналост за садржаје целе збирке песама).

АКТИВНОСТИ, предавања, радионице.

Циљна група   наставник разредне наставе, стручни сарaдник у предшколској установи/школи, сарадник (педагошки асистент и помоћни наставник), директор/помоћник директора

Број учесника   15-30

Трајање   два дана (15 бодова)
Sačuvana
Stranice: [1]   Idi gore
  Štampaj  
 
Prebaci se na:  

Pokreće MySQL Pokreće PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2011, Simple Machines Ispravan XHTML 1.0! Ispravan CSS!