Mreže RC i CSU Srbije
Oktobar 19, 2017, 10:52:28 pm *
Dobrodošli, Gost. Molim vas prijavite se ili se registrujte.
Da niste izgubili svoj aktivacioni e-mail?

Prijavite se korisničkim imenom, lozinkom i dužinom sesije
Vesti: SMF - Just Installed!
 
   Početna   Pomoć Pretraga Prijavljivanje Registracija  
Glasanje
Pitanje: Ocenite seminar
Ne zadovoljava - 0 (0%)
Zadovoljava - 0 (0%)
Dobar - 0 (0%)
Vrlo dobar - 0 (0%)
Odličan - 0 (0%)
Ukupno glasova: 0

Stranice: [1]   Idi dole
  Štampaj  
Autor Tema: Fizika kroz oglede  (Pročitano 1689 puta)
Bogdan
Administrator
Član
*****

Karma: +0/-0
Van mreže Van mreže

Poruke: 60


Pogledaj profil
« poslato: Mart 05, 2012, 08:37:17 am »

Kat. br. 227, Izborni

Institucija: Regionalni centar za profesionalni razvoj zaposlenih u obrazovanju Niš

Autori: Ljubiša Nešić, Marina Najdanović-Lukić, Tatjana Mišić

Koordinator: Marina Najdanović-Lukić,

Realizatori: Ljubiša Nešić, Marina Najdanović-Lukić, Tatjana Mišić

Teme: Demonstracioni ogled – značaj, funkcija i zastupljenost demonstracionih ogleda u nastavi fizike; Realizacija, tumačenje i analiza konkretnih i jednostavnih ogleda po oblastima: svetlost, gustina, pritisak i Njutnovi zakoni; Ogled kao problemski zadatak – merenje i izračunavanje; Izrada pripreme za čas za dati ogled

Ciljna grupa: nastavnici/profesori predmetne nastave – osnovne škole, profesori predmetne nastave – gimnazije, profesori predmetne nastave – srednje stručne škole

Broj učesnika: 30

Trajanje: jedan dan (8 sati)
Sačuvana
Bogdan
Administrator
Član
*****

Karma: +0/-0
Van mreže Van mreže

Poruke: 60


Pogledaj profil
« Odgovor #1 poslato: Mart 12, 2012, 01:13:26 pm »

U opuštenoj, veseloj, ali radnoj atmosferi, dana 3.marta, u subotu, održan je jednodnevni seminar “Fizika kroz oglede”, namenjen, naravno, nastavnicima fizike u osnovnim i srednjim školama. Mesto održavanja seminara je bio Centar za stručno usavršavanje u Kruševcu. Autori seminara su Ljubiša Nešić, Marina Najdanović-Lukić i Tatjana Mišić, svi iz Niša. Realizaciju su na krajnje profesionalan način odradile Marina i Tatjana. Njih je pored stručnosti krasila i neposrednost i ljubaznost u radu, što je svakako neophodan uslov da jedan seminar uspe.

Uvodni deo seminara sastojao iz sažetog predavanja sa naslovom “O deminstracionom ogledu u nastavi fizike”. Sadržaj ovog polučasovnog predavanja obuhvatao je podteme: Istraživanja u fizici, Školski eksperiment, Demonstracioni eksperiment i Značaj i uloga eksperimenta u nastavi fizike. Sažeto, jasno i precizno, baš kako nama fizičarima odgovara.

Kako i sam naziv kaže, težište ovog seminara bili su ogledi. I to ogledi koje možemo upotrebiti u školi, gde ćemo učenicima bliže dočarati pojave o kojima govorimo, kao i zakonitosti koje ih opisuju, a sve u skladu sa godišnjim programom. Sredstva za većinu tih ogleda se mogu naći u domaćinstvima ili ih je lako napraviti, što je u ovim kriznim vremenima i te kako pogodno. Štaviše, na taj način deci dočaravamo da fizika nije negde daleko od njih, već tu oko nas.

Ogledi su bili izdeljeni prema nastavnim temama, a mi, nastavnici, po grupama. Svaka grupa imala je obavezu da odradi svaki od ogleda i da ih objasni na način koji je učenicima razumljiv. Posmatraču sa strane bilo je interesantno videti fizičare kako se zabavljaju izvodeći oglede i praveći razne varijacije istih. Leteli su baloni, kotrljali valjkovi, prosipala voda, ali i rakija (!?), palila vatra, laserski zraci su šarali tamo amo i sl. Navedimo samo neke od eksperimenata (ogleda), po temama: gustina ( naterajte jaje da pliva, da li se menjaju alkohol i voda, ples suvog grožđa, kartezijanski gnjurac, limun kao podmornica), Njutnovi zakoni (kliker u čaši, Segnerovo kolo, balon kao raketa, valjci na probi), pritisak (usisajte jaje u bocu, usisajte vodu u bocu, atmosfeski pritisak, mađioničar), svetlost (zarobljeni zrak, provera zakona odbijanja svetlosti, lik kod ravnog ogledala).
Pretposlednji deo seminara zahtevao je od nas da osmislimo čas, ili deo časa, na kojem ćemo da izvedemo određeni ogled i postavimo zgodna pitanja, sve u cilju efikasnije obrade neke nastavne jedinice. Poslednji deo činio je pravu laboratorijsku vežbu ( provera zavisnosti koeficijenta trenja od mase tela), sa dinamometrima, kao jedinim klasičnim nastavnim sredstvima na ovom seminaru.

Neprimetno je stigao i kraj seminara. Neprimetno, jer radeći nismo ni primetili kako vreme teče (što fizičar ne bi smeo sebi da dozvoli). Doduše, zahvaljujući efikasnosti, kako našoj tako i realizatora, završili smo sve aktivnosti koje je seminar zahtevao, malo ranije. U ime svih prisutnih kolega, predsednik aktiva se zahvalio ralizatorima na divnom seminaru, našto su ovi uzvratili da smo mi bili najneobičnija ekipa sa kojom su radili, jer smo se istovremeno i šalili i radili, sa primetnim entuzijazmom, gde je svako od nas nastojao da mu neki od ogleda ne promakne.

Seminar “Fizika kroz oglede” je svima nama bio zanimljiv i upravo ono što je članovima Aktiva nastavnika fizike trebalo. Kako smo uživali u aktivnostima seminara, dovoljno govori utisak koji smo svi imali nakon zavšetka, a to je da smo imali osećaj da smo prisustvovali nekoj razbibrizi ili zabavi, a ne radnom seminaru, te stoga nikakav umor nismo ni osećali.

Na kraju, svakako treba zahvaliti radnicima Centra za stručno usavršavanje, koji su nam svojim angažovanjem obezbedili zaista posebne i kvalitetne uslove za održanje seminara u izuzetno opremljenim prostorijama. Osećali smo se kao kod kuće zahvaljujući domaćinskom odnosu zaposlenih u Centru prema nama korisnicima. Najviša ocena za sve njih.
Sačuvana
Stranice: [1]   Idi gore
  Štampaj  
 
Prebaci se na:  

Pokreće MySQL Pokreće PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2011, Simple Machines Ispravan XHTML 1.0! Ispravan CSS!